Handels- og leveringsbetingelser

 

Møblér med Wm Living
Strandlodsvej 20
2300
København s

Betaling
På Wmliving.dk kan du betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa, MasterCard og Visa Electron.
I vores fysiske butik, kan du som minimum vælge at betale halvdelen af beløbet ved bestilling, og så derefter betale restbeløbet ved levering.
Du kan også betale din varer via finansiering fra Santander, dog skal du møde op i vores fysiske butik for at benytte dig af den mulighed.

Levering og afhentning
Du kan uden omkostninger afhente dine møbler i vores butik på Strandlodsvej 20.
Vi leverer til Sjælland og indenfor bro-faste øer, hvor vi operere med forskellige leveringsløsninger.
1. Hvis du køber for over 8000,- så vil dine møbler blive frit leveret, og samlet så de står klar til brug.
Ved køb for under 8000,- så har du muligheden for at få leveret dine møbler i det rum hvor de skal stilles op for 450,-.
Hvis du både vil have leveret og monteret møblerne, så vil det koste 900,- hvor vi også tager affaldet med.
Hvis du såfremt har nogle gamle møbler som du skal af med, så kan vores chauffører bortskaffe dine gamle møbler for 400,-
Det er vores helt egne chauffører der leverer dine møbler. Det vil sige at det ikke er et eksternt fragtfirma, som vi ikke har en relation til. Så hvis du har evt. har et spørgsmål til møblet, så kan du også spørge dem til råds, da de har mange års erfaring indenfor møbelmontering.

Leveringstid
Nogle af vores varer har vi på lager, for ellers vil der være en generel leveringstid på 5-8 uger, alt efter hvad man bestiller. Hvis der er en kortere eller længere leveringstid på dit produkt, vil vi selvfølgelig informere dig når vi sender dig en ordrebekræftelse.

14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet og hos Wmliving.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er ikke muligt blot at afvise modtagelse af varen.
Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og det vil fremgå på din ordrebekræftelse, hvor du har 3 dage til at fortryde dit køb. Ofte så er møbler det man kalder et specieskøb, hvilket vil betyde at de bliver specialfremstillet til lige netop dig, da vi skal bestille møblerne hjem til dig – og ikke har dem på lager.
Derfor er de fleste af vores produkter ikke omfattet af de 14 dages returret.

8. Returnering
Hvis du fortryder købet af dit møbel, kan du kontakte os via telefon eller mail, hvor vi ser om vi kan finde en løsning sammen.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT!
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
8.1. Dokumentation for dit køb
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
8.2. Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
du reelt har taget varen i brug.
den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail eller telefonisk hos os ved at finde vores kontaktinformationer på Wmliving.dk.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på fragt for undersøgelse af varen.

 

Møblér med Wm Living
Juridisk navn: Wm Living A/S
Direktør: Allan Christensen
Selskabsform: Aktieselskab
CVR: 34614105

GDPR

1. GENERELT
1.1 Denne politik om behandling af personoplysninger (“Persondatapolitik”) beskriver, hvorledes Møblér med Wm Living (“os”, “vores”, “vi”) indsamler og behandler oplysninger om dig.

1.2 Persondatapolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os, eller som vi indsamler www.Wmliving.dk (“Hjemmesiden”).

1.3 Møblér med Wm Living er dataansvarlig for dine personoplysninger. Al henvendelse til Møblér med Wm Living skal ske via kontaktoplysningerne anført under pkt. 7.

2. Møblér med Wm Livings INDSAMLING AF DINE PERSONOPLYSNINGER
2.1 Hvilke personoplysninger indsamler vi og til hvilke formål?

2.1.1 Når du besøger Hjemmesiden, indsamler vi automatisk oplysninger om dig, fx om hvilken type browser du bruger, hvilke søgetermer du bruger på Hjemmesiden, din IP-adresse og informationer om din computer med henblik på at optimere konverteringen på Hjemmesiden, forbedre denne og foretage målrettet markedsføring.

2.1.2 Når du køber et produkt på www.wmliving.dk, indsamler vi oplysninger om dig, fx navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., oplysninger om hvilke produkter du køber og eventuelt har returneret med det formål at kunne levere produkter til dig og til brug for opfyldelse af vores bogføringsmæssige forpligtelser.

2.1.3 Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, afgiver du dit udtrykkelige samtykke til, at vi må indsamle oplysninger om dig, fx navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr. samt oplysninger om, hvad du har købt og eventuelt returneret.

2.1.4 Vi bruger de oplysninger, som vi indsamler i forbindelse med din tilmelding til nyhedsbrevet til at administrere tilmeldingen, til at tilbyde dig særlige fordele og til direkte markedsføring, herunder for at kunne informere dig om vores produkter og nye varer og til at give dig andre nyheder og informationer, som du har givet dit særskilte samtykke til, at vi må sende til dig.

2.2 HVAD ER GRUNDLAGET FOR INDSAMLINGEN?
2.2.1 Indsamlingen af oplysninger, som nævnt i pkt. 2.1.1, er nødvendig for, at vi kan varetage vores interesser i at forbedre funktioner på Hjemmesiden og opbygningen af denne samt tilbyde dig relevante tilbud.

2.2.2 Vi bruger kun din IP-adresse til at fastlægge din geografiske placering, hvis vi har modtaget dit særskilte samtykke hertil.

2.2.3 Indsamlingen af oplysninger, som nævnt i pkt. 2.1.2, er nødvendig for, at vi kan opfylde vores aftale med dig.

2.2.4 Vi indsamler kun de i pkt. 2.1.3 nævnte oplysninger, hvis du afgiver dit udtrykkelige samtykke hertil.

3. BRUG AF DATABEHANDLERE
3.1 Vi anvender eksterne virksomheder til blandt andet at foretage den tekniske drift af Hjemmesiden, fx bistår vores leverandører os i forbindelse med udførelse af målrettet markedsføring, herunder til retargeting og nyhedsbrevsudsendelse, og forbedring af Hjemmesiden samt til din bedømmelse af vores produkter. Disse virksomheder er databehandlere og under vores instruks og behandler data, som vi er dataansvarlige for. Databehandlerne må ikke anvende dataene til andet formål end opfyldelse af aftalen med os, og er underlagt fortrolighed om disse.

4. DINE RETTIGHEDER
4.1 Med henblik på at skabe åbenhed omkring behandlingen af dine oplysninger skal vi, som data-ansvarlig, oplyse dig om dine rettigheder.

4.2 Indsigtsretten
4.2.1 Du er til enhver tid berettiget til skriftlig at anmode os om oplysning om blandt andet, hvilke oplysninger vi har registreret om dig, hvilket formål registreringen tjener, hvilke kategorier af personoplysninger og modtagere af oplysninger der evt. måtte være, samt oplysning om hvorfra oplysningerne stammer.

4.2.2 Du har ret til at få udleveret en kopi af de personoplysninger, som vi behandler om dig. For udlevering af flere kopier opkræver vi et gebyr på DKK 50,00. Hvis du ønsker en kopi af dine personoplysninger, skal du sende en skriftlig anmodning til [email protected] sammen med dokumentation for, at du er den pågældende person.

4.3 Retten til berigtigelse
4.3.1 Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selv berigtiget af os. Såfremt du bliver opmærksom på, at der er fejl i de oplysninger, som vi har registreret om dig, opfordres du til at rette skriftlig henvendelse til os, så oplysningerne kan blive korrigeret.

4.3.2 Oplysninger, som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores kundeklub, har du selv mulighed for at korrigere via log-in til din brugerprofil.

4.4 Retten til sletning
4.4.1 I visse tilfælde har du ret til at få alle eller visse af dine personoplysninger slettet af os, fx hvis du tilbagekalder dit samtykke til din tilmelding til vores kundeklub. I det omfang behandling af dine oplysninger er nødvendige, fx for at kunne overholde vores bogføringsmæssige forpligtelser, er vi ikke forpligtede til at slette dine personoplysninger.

4.5 Retten til at begrænse behandlingen til opbevaring
4.5.1 Du har i visse tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger til kun at bestå af opbevaring, fx hvis du mener, at de oplysninger, vi behandler om dig, ikke er korrekte.

4.6 Retten til dataportabilitet
4.6.1 Du har ret til at få dine personoplysninger udleveret i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format og har ret til at overføre disse oplysninger til en anden dataansvarlig, når vi indsamler dine personoplysninger i forbindelse med:

at du køber et produkt af os, jf. pkt. 2.5, eller
at du afgiver dit samtykke til, at vi bruger din IP-adresse til at fastlægge din geografiske placering, jf. pkt. 2.2.2, eller
at du afgiver dit samtykke til tilmelding til vores kundeklub
4.7 Retten til indsigelse
4.7.1 Du har til enhver tid ret til af særlige grunde, at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, som vi indsamler til brug for at forbedre funktioner på Hjemmesiden og opbygningen heraf.

4.7.2 Du har endvidere til enhver tid ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger, som vi behandler med henblik på direkte markedsføring, jf. pkt. 2.1 og pkt. 2.8.

4.7.3 Hvis du gør indsigelse mod behandlingen, er vi ikke længere berettiget til at behandle dine personoplysninger, medmindre vi kan påvise lovlige grunde til fortsat behandling.

4.8 Retten til at tilbagekalde samtykke
4.8.1 Du har til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke til, at vi bruger din IP-adresse til at fastlægge din geografiske placering, jf. pkt. 2.2.22-2.22.4, og dit samtykke til tilmelding til vores kunde-klub, jf. pkt. 2.5. Hvis du tilbagekalder dit samtykke, skal du være opmærksom på, at vi i visse tilfælde kan være berettiget til at fortsætte behandlingen, jf. pkt. 2. I sådanne tilfælde vil du blive orienteret herom.

4.8.2 Hvis du ønsker at tilbagekalde dit samtykke, bedes du kontakte os på [email protected]

4.9 Retten til at klage
4.9.1 Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K over vores behandling af dine personoplysninger.

5. SLETNING AF PERSONDATA
5.1 Såfremt du ikke gør brug af vores Hjemmeside i en periode på 26 måneder, vil vi automatisk slette de oplysninger, som vi har registreret om dig, idet vi dog for at opfylde lovkrav, herunder krav i regnskabslovgivningen (5 år fra udgangen af regnskabsåret) og forbrugerlovgivningen (den 2-årige reklamationsret), kan gemme visse personoplysninger i en længere periode.

5.2 Oplysninger som vi har indsamlet i forbindelse med, at du har givet dit samtykke til, at vi må sende dig markedsføring pr. e-mail, SMS og post, vil vi slette, hvis du tilbagekalder dit samtykke, medmindre vi er berettiget til at fortsætte behandlingen, jf. pkt. 2.

5.3 Oplysninger som vi har indsamlet i forbindelse med din tilmelding til vores kundeklub, vil vi automatisk slette, såfremt dit medlemskab er inaktivt i 3 år. Du vil på forhånd pr. e-mail blive orienteret om vores hensigt om at slette dine kundeklubdata, og du vil få mulighed for at respondere, hvis du ikke ønsker, at vi skal slette dine data.

5.4 Såfremt du deaktiverer (dvs. du framelder dig ikke dit medlemskab, men vælger at suspendere det) dit medlemskab til vores kundeklub og ikke genaktiverer det indenfor de næste 3 år, vil vi automatisk slette de oplysninger, som vi har registreret om dig.

5.5 Såfremt du framelder dig dit medlemskab til vores kundeklub, vil dine kundekluboplysninger blive slettet.

6. SIKKERHED
6.1 Vi har gennemført passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, ændres eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab eller misbruges.

6.2 Kun medarbejdere, der har et reelt behov for at få adgang til dine personoplysninger for at udføre deres arbejde, har adgang til disse.

7. KONTAKTOPLYSNINGER
7.1 Møblér med Wm Living er dataansvarlig for de persondata, som indsamles via Hjemmesiden.

7.2 Hvis du har spørgsmål eller bemærkninger til denne Persondatapolitik, kan du kontakte:

 

Møblér med Wm Living
Mail:
[email protected]
Telefon:
88826662
Juridisk navn: Wm Living A/S
Direktør: Allan Christensen
Selskabsform: Aktieselskab
CVR: 34614105

8. ÆNDRINGER I PERSONDATAPOLITIKKEN
8.1 Vi er til enhver tid berettiget til at foretage ændringer i denne Persondatapolitik. Såfremt vi foretager ændringer i Persondatapolitikken, vil du blive orienteret om dette ved dit næste besøg på Hjemmesiden.

8.2 Hvis du har tilmeldt dig vores kundeklub, vil du blive orienteret om ændringerne i politikken ved udsendelse af information til din registrerede e-mailadresse.

8.3 Såfremt du ikke kan acceptere den ændrede politik, har du ikke mulighed for at fortsætte brugen af Hjemmesiden, og dine personoplysninger kan blive slettet.